Методична розробка на тему: "Використання ІКТ на уроках фізики" | Методичний портал
uhttps://drive.google.com/a/ocpto.net/file/d/0B8CCA429iI2JNmdqTlhjbW81U1k/view?usp=sharingsp=sharing
https://drive.google.com/a/ocpto.net/file/d/0B8CCA429iI2JWFJXVEUyODNLQ1E/view?usp=sharing
Керуючись закликом геніального вченого, я погодилась взяти участь в обласному семінарі-практикумі "Інформаційні технології як дієвий чинник в організації роботи методичних комісій загальноосвітніх дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах", що відбувся 28 березня 2017 року в НМЦ ПТО в Одеській області.
Доповідь про власний досвід роботи в даному напрямку супроводжувала представлена презентація.
Натхнення вам, колеги!
uhttps://drive.google.com/a/ocpto.net/file/d/0B8CCA429iI2JNmdqTlhjbW81U1k/view?usp=sharingsp=sharing
https://drive.google.com/a/ocpto.net/file/d/0B8CCA429iI2JWFJXVEUyODNLQ1E/view?usp=sharing
План роботи методичного об`єднання викладачів природничо-математичного циклу на 2015-2016 навчальний рік
Розглянуто та схвалено Затверджую
на засіданні методичного об`єднання заступник директора з НВР ОЦПТО
протокол №1 від __ __ 2015 року Александрова С.О.
План роботи
методичного об’єднання викладачів природничо-математичного циклу
ДНЗ ОЦПТО
на 2015-2016 навчальний рік
Голова МО Задорожна О.О.
Методична тема:
Використання сучасних педагогічних технологій в організації навчального процесу для професійного становлення учнів в умовах особистісно-орієнтованої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей
№ з/п
|
Термін проведення
|
Тема та зміст засідання
|
Відповідальні
|
1
|
Серпень-вересень
|
1. Плануюча документація педпрацівників
1.1 Розгляд документації
1.2 Обговорення змісту плануючої документації педпрацівників
1.3 Схвалення та подання на затвердження заступнику директора з НВР
1.4 Огляд періодичної методичної літератури
2. Діяльність методичного об’єднання
2.1 Розглядання та схвалення плану роботи МО на 2015-2016 навчальний рік
2.2 Затвердження тем самоосвіти та методичних розробок членів МО
2.3 Розподіл обов’язків між членами МО
2.4 Планування графіка відкритих уроків
|
Голова МО
бібліотекар
Члени МО
|
2
|
Жовтень
|
1. Педагогічні ситуації
1.1 Роль і місце педагогічних ситуацій в навчальному процесі (доповідь)
1.2 Рольові ігри (аналіз педагогічних ситуацій)
1.3 Настанови та рекомендації щодо вирішення складних педагогічних ситуацій
2. Різне
2.1 Обмін враженнями щодо набутих знань під час науково-методичного семінару по інклюзивній освіті
2.2 Аналіз результатів нульового зрізу знань першокурсників
2.3 Роль міжпредметних зв’язків професійного спрямування
(з досвіду роботи)
2.4 Розглядання та схвалення олімпіадних завдань; організація І туру олімпіади з предметів загальноосвітнього циклу
|
Носач С.І.
Члени МО
Голова МО
Члени МО
Члени МО
Голова МО
|
3
|
Листопад
|
1. Успіх – запорука подальшої старанності
1.1 Створення ситуації успіху на уроках (доповідь)
1.2 Упровадження педагогічної технології «Створення ситуації успіху» в систему інклюзивної освіти (з досвіду роботи)
1.3 Обговорення почутого та обмін прикладами з власного досвіду
2. Аналіз результатів олімпіад
2.1 Способи роботи щодо підготовки переможців І туру олімпіад до участі в ІІ турі
2.2 Використання можливостей GoogleClassroom
2.3 Прогнозування тематики завдань та їх можливих форм.
|
Колеснікова Л.А.
Мамінова О.П.
Тодоренко О.П.
Члени МО
Голова МО
Колеснікова Л.А.
Члени МО
|
4
|
Грудень
|
1. Педагогічні конфлікти
1.1 Класифікація педагогічних конфліктів (доповідь)
1.2 Способи вирішення педагогічних конфліктів (мозковий штурм)
1.3 Вироблення «правил» поведінки для вчителя у співпраці з учнем
2. Прогнозування результатів успішності учнів за І навчальний семестр
2.1 Про результат взаємодії викладачів з учнями (в порівнянні з нульовим зрізом знань)
2.2 Розгляд та схвалення завдань для семестрових контрольних робіт
2.3 Про результати виконаних контрольних та лабораторних робіт
|
Мельник Л.С.
Голова МО
Члени МО
Члени МО
Голова МО
Члени МО
|
5
|
Січень
|
1. Способи активізації пізнавальної діяльності учнів
1.1 Використання ігрових елементів
1.2 Способи активізації пізнавальної діяльності учнів з вадами слуху
1.3 Диференційовані завдання з математики з професійним спрямуванням
1.4 Завдання патріотичного спрямування (про Україну, українців, традиції)
2. Аналіз результатів успішності учнів за І семестр 2015-2016 навчального року
2.1 Порівняння результатів семестру з попередніми результатами успішності учнів
2.2 Аналіз динаміки успішності учнів
2.3 Вироблення єдиних вимог щодо співпраці з викладачами-спецтехнологами з метою покращення успішності учнів
2.4 Результативність впровадження навчання в Google Classroom
|
Григорчук І.О.
Гуріна А.О.
Костова Ю.С.
Задорожна О.О.
Члени МО
Голова МО
Члени МО
|
6
|
Лютий
|
1. Вимоги до сучасного уроку
1.1 Класифікація уроків
1.2 Сучасні педагогічні технології
1.3 Сучасний урок в ПТНЗ. Яким йому бути?
2. Виховна складова взаємодії вчителя та учня
2.1 Вплив особистості вчителя на відношення учня до навчального предмету
2.2 Культура мовлення педпрацівника
2.3 Особисті якості вчителя – його арсенал
|
Тодоренко О.П.
Мамінова О.П.
Задорожна О.О.
Колеснікова Л.А.
Соловйова О.В.
|
7
|
Березень
|
1. Структурно-логічні схеми
1.1 Використання структурно-логічних схем на уроках математики
1.2 Способи створення структурно-логічних схем на задану тему
1.3 Раціональність використання структурно-логічних схем при навчанні учнів з вадами слуху
1.4 Переваги та недоліки використання структурно-логічних схем при навчанні учнів в ПТНЗ
2. Предметні тижні
2.1 Звіт педпрацівників про проведені ними предметні тижні
2.2 Роль позаурочної предметної роботи з учнями
2.3 Перегляд відео найцікавіших моментів предметних тижнів
|
Костова Ю.С.
Мамінова О.П.
Гуріна А.О.
Члени М.О.
Члени МО
Задорожна О.О.
Члени МО
|
8
|
Квітень
|
1. Педагогічно-методичний проект «Розумна дитина» (робота з обдарованими дітьми)
1.1 Особливості роботи з обдарованими дітьми
1.2 Способи покращення результатів роботи з обдарованими дітьми
1.3 Переваги ресурсів та можливостейGoogle Classroom
2. Фестиваль відкритих уроків
2.1 Аналіз відвіданих уроків
2.2 Обмін порадами та рекомендаціями
2.3 Обговорення віртуально відвіданих (перегляд відео) уроків для учнів з вадами слуху
|
Костова Ю.С.
Колеснікова Л.А.
Григорчук І.О.
Голова МО
Члени МО
Члени МО
|
9
|
Травень
|
1. Ідеї педагога Василя Сухомлинського в сучасній системі інклюзивної освіти
1.1 Доповідь-ознайомлення з ідеями В.Сухомлинського
1.2 Обговорення почутого та презентація власних напрацювань щодо інклюзивної освіти
1.3 Впровадження ідей трудового виховання
2. Розглядання та схвалення завдань для річних контрольних робіт
3. Огляд періодичної методичної літератури
|
Мельник Л.С.
Члени МО
Мельник Л.С.
Голова МО
бібліотекар
|
10
|
Червень
|
1. Успішність учнів (за результатами ДПА, річних контрольних робіт)
1.1 Аналіз отриманих результатів успішності
1.2 Вироблення тактики співпраці щодо покращення успішності учнів
2. Аналіз роботи МО за рік
2.1 Виконання функціональних обов’язків членами МО
2.2 Виконання плану річного роботи МО
3. Попереднє планування діяльності у новому навчальному році
|
Голова МО
Члени МО
Заступник директора з НВР
Члени МО
|
Творчість заразлива. Поширюйте її!
Альберт Ейнштейн Керуючись закликом геніального вченого, я погодилась взяти участь в обласному семінарі-практикумі "Інформаційні технології як дієвий чинник в організації роботи методичних комісій загальноосвітніх дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах", що відбувся 28 березня 2017 року в НМЦ ПТО в Одеській області.
Доповідь про власний досвід роботи в даному напрямку супроводжувала представлена презентація.
Натхнення вам, колеги!
“Щоб змінити людей, їх потрібно любити. Вплив на них пропорційний любові до них”.
Й.Г.Песталоцці
З метою стимулювання творчої активності колег, голова МО викладачів природничо-математичних дисциплін ДНЗ ОЦПТО Задорожна О.О. проводила жовтневе засідання в дещо не звичній формі.
По-перше, урочисто оформила робочі місця в гаммі патріотичних синьо-жовтих кольорів.
По-друге, підготувала творчі завдання, які водночас відображали ще й пору року: жовтаве листя та блакитні каплі дощу.
По-третє, проводила засідання, розмістивши колег в «близькому колі єднанні зусиль».
Безпосередньо до теми засідання підвела колег словами Дж.Гілфорда: «Жити – значить мати проблеми, а вирішувати їх – значить зростати інтелектуально. Нагадала колегам, що одним із головних постулатів педагогіки є розуміння того, що урок – це частина життя дитини. Якщо урок – це життя, то, отже, воно наповнене проблемами. Виходить їх потрібно вирішувати. Гострі ситуації життєвого проблемного змісту прийнято називати педагогічними ситуаціями і саме пошуком способів їх вирішення Оксана Олександрівна запропонувала зайнятися колегам на даному засіданні.
В ході роботи було чимало емоційних моментів, що відображали чуттєве відношення наставників до своїх учнів, їх безмежну самовіддачу улюбленій справі, чуйність та сердечність педпрацівників. Найактивнішими учасниками засідання визначили Мельник Людмилу Станіславівну, Костову Юлію Степанівну та Мамінову Ольгу Павлівну.
На завершення зустрічі Задорожна О.О., дякуючи колегам за плідну співпрацю, нагадала слова Я.А.Коменського: «Учителями повинні бути люди чесні, діяльні і працьовиті; не тільки для годиться, а й насправді вони повинні бути живими взірцями чеснот, що їх вони мають прищепити іншим. (Ніщо удаване не може бути тривалим)…
Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя
Ш.Амонашвілі
Відповідно до теми самоосвіти («Впровадження інтерактивних форм і методів роботи в інклюзивних групах при вивченні фізики»), плануючи уроки фізики для учнів з порушеннями слуху протягом навчального року я підбираю завдання, що передбачають різні форми діяльності учнів.
Наприклад, для інклюзивної групи №10 ДНЗ ОЦПТО урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу я проводила використовуючи інтерактивні завдання різних видів: фізичний диктант, «Продовж речення» (кожен виконував індивідуально), «Склади пазл» (робота в парах), індивідуальне тестування (автоматичне та незалежне оцінювання).
Виконання подібних завдань не просто активізує діяльність учнів, а ще викликає позитивні емоції, систематизує знання, спонукає використовувати власний життєвий досвід, формує певні здібності, сприяє налагоджуванню взаємин, тобто формує необхідні життєві компетенції.
Немає коментарів:
Дописати коментар